دسته‌بندی نشده

چرخ خیاطی صنعتی بطر چیست

کاربرد چرخ خیاطی صنعتی بطر چیست؟

همان طور که گفته شد، چرخ خیاطی بطر با مکانسیم پیشرفته و فراهم آوردن دوختی باکیفیت، آسان و سریع، دغدغه‌‌ی خیاطان و چرخکاران را در زمینه‌ی دوخت و دوز بخش‌های لوله‌ای شکل در محصولاتی چون چمدان، کیف پوششی، رویه‌ی مبل و حتی اجناس چرم رفع کرده‌ است.

دوخت بخش‌های گرد با چرخاندن و جا به جا کردن حین کار با چرخ خیاطی بازویی 

آشنایی با انواع چرخ خیاطی بطر برای تولید کیف و کفش و….

چرخ خیاطی بطر برای دوخت کوله‌‌پشتی، انواع کفش‌ها، کمر‌بند، افسار حیوانات، چادر‌های مسافرتی، روکش‌های صندلی اتومبیل، پارچه‌ها و روکش مبلمان و تودوزی‌های خودرو و هر چیزی که به دلیل حالت لوله‌ای یا استوانه‌ای شکل نیاز به چرخاندن دارد، تولید شده است.چرخ خیاطی‌های بطر به دو گروه کلی بطردار عمودی و افقی تقسیم می‌شوند. معمولا نوع بطردار افقی جهت اتصال و دوخت انواع نوارها به لبه‌ی کیف یا کفش استفاده می‌شود و مدل بطردار عمودی برای دوختن تَه کفش، کیف و چمدان به کار می‌رود.شرکت‌های تولیدی ماشین آلات دوخت برای رفع بهتر نیازها، چرخ خیاطی بطر را در انواعی اختصاصی‌تر تولید می‌‌کنند که هریک وظایف و کارایی خاص خود را دارد و با نام‌هایی نظیر چرخ خیاطی بطر زوار دوز، کفاشی دو سوزن، آسیابی در بازار عرضه می‌شود. که در ادامه به بررسی مشخصات فنی معروف‌ترین و پرکارترین نمونه‌های آن می‌پردازیم.

                                               

معرفی چرخ بطر زوار دوز

چرخ بطر زوار دوز نمونه‌ای از با کیفیت‌ترین چرخ‌های خیاطی صنعتی بطردار افقی یا عمودی می‌باشد. این چرخ به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت دستی، متناسب با نوع پارچه‌ای که روی آن زوار دوزی انجام می‌دهید، سرعت دوخت را از ۱۰۰ تا ۱۸۰۰ دور در دقیقه تنظیم کنید. لامپ LED تعبیه شده در چرخ بطر زوار دوز باعث می‌شود تا کاربر مشکلی از جهت روشنایی به خصوص کار در هنگام  شب نداشته باشد‌. نوع دینام به کار رفته در این نوع چرخ خیاطی صنعتی، سرخود و یا کلاجی  است که سبب راندمان بالا می‌شود و از تولید  صدا و لرزش زیاد جلوگیری می‌کند. معمولا بدنه آن از جنس چدن است. این چرخ تنظیم فشار پایه‌های چرخ خیاطی را بر اساس ضخامت پارچه یا چرم در حال دوخت فراهم می‌کند. عمدتا در زوار و لبه دوزی اجناس چرم به کار می‌رود. سوزن به‌ کار رفته در این نوع مدل از شماره ۱۹ تا ۲۴ متغیر است‌.

معرفی چرخ کفاشی بطر دو سوزن

کفش علاوه بر نقش محافظتی برای پا، عنصر مهم مُد در پوشش است که به دلیل فشار روزمره بر روی درزها، از لحاظ زیبایی و فنی نیاز به کیفیت بالایی در تولید دارد. چرخ کفّاشی بطر دو سوزن نوعی از پرکاربردترین ابزار مورد استفاده در صنعت تولید کفش است‌. این نوع چرخ خیاطی صنعتی  جدید چرخ درزگیر می‌باشد که با سرعت بالا، قابلیت فشار غلتکی و چرخ دستی با دسترسی آسان گرداننده، کاربر را در تولید کفش یاری می‌دهد‌.قطع اتوماتیک نخ و مجهز بودنش به سیستم قابل تنظیم کلید انواع دوخت‌ها؛ از جمله کلید کامل، نیم کوک، بخیه و دوخت معکوس بدون سوراخ شدن پارچه از دیگر ویژگی های محبوب چرخ کفاشی بطر به شمار می‌آید.ساختار دو سوزن این نوع چرخ خیاطی بطر با دوخت همزمان دو ردیف، به درزگیری کفش سرعت می‌بخشد. نوع پایه‌ی به کار رفته، قرقره‌ی پرشی است که موجب تسهیل دوخت درز‌ها و لبه‌های قوسی شکل می‌گردد. اهرم پس ‌بخیه  Reverse سر قائمی در چرخ کفاشی، دوخت رفت و برگشتی را به آسانی ممکن می‌سازد.

دوخت دو ردیف محکم توسط چرخ خیاطی بطر دو سوزن ایده آل برای دوخت کفش

 

چرخ خیاطی بطر آسیابی

چرخ خیاطی بطر آسیایی ماشین ضخیم دوخت دو یا تک سوزن در خیاطی محصولاتی چون زین اسب، صندلی ماشین، چتر نجات و مبلمان کاربرد دارد. نوع د‌ینام به کار رفته سرخود یا گاهی از نوع  کلاچ است. حداکثر سرعت ۲۵۰۰ دور در دقیقه، پایه‌ی قرقره آسیایی، میز پایه فابریک، سیستم تنظیم سرعت، چراغ LED از مشخصات عمده‌ی این نوع چرخ خیاطی صنعتی می‌باشد.

اتواع برندهای چرخ بطر در بازار

چرخ بطر تیپیکال
چرخ بطر زوجی
چرخ بطر کاپیتال

چرخ بطر هایلید
چرخ بطر کاشیما

در این مقاله به معرفی کامل چرخ خیاطی بطر، کاربرد و انواع آن پرداختیم. گفتیم تفاوت چرخ خیاطی بطر به دلیل طراحی بازوی استوانه‌ای با دیگر چرخ‌های دوخت معمولی تفاوت اساسی دارد. که دور دوزی بخش‌های لوله‌ای شکل اجناسی چون کف چمدان، چکمه، کفش، کیف و همچنین لبه دوزی پارچه و چرم‌هایی که نیاز به چرخاندن دارند و با چرخ‌های ساده انجام پذیر نیست را میسر می‌کند.نمونه های پر کاربرد این مدل دستگاه دوخت در صنعت نساجی و خیاطی شامل چرخ بطر زوار دوز، کفاشی دو سوزن و آسیابی می‌شود که دوخت بخش‌های گرد و حساس مانند دور آستین، دسته‌ی کیف را تسهیل می‌کنند و آسانی و سرعت کار را برای چرخ‌کاران به ارمغان می‌آورد. شرکت‌های تولیدی معتبر ماشین آلات صنعتی مثلا برند تیپیکال، سعی می‌کنند محصولات خود را با استفاده از فناوری به‌ روز، بیش از پیش پیشرفته کنند که نیاز مصرف کننده از همه جهات رفع شود. ازجمله این محصولات چرخ خیاطی بطر است که کمک شایانی را در تولیدات انبوه پوشاک و نساجی کرده است‌.آسان‌ترین راه خرید این است که شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه‌های آنلاین دسته‌ی ماشین آلات دوخت و چرخ خیاطی صنعتی، انواع و اقسام دستگاه‌‌های دوخت از جمله چرخ خیاطی بطر را به همراه مشخصات فنی و لیست قیمت مشاهده کنید، مشاوره و راهنمایی بگیرید و بعد سفارش دهید. پرداخت پس از تحویل کالا در محل است. گارانتی عالی، آموزش نصب و معاینه سالانه از تسهیلات ویژه چرخ بطر به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *